Followers

Saturday 9 August 2014

Alfalfa Complex

Assalamualaikum..
Alhamdulillah baru selesai bermanja dangan pokok pokok bunga (^_^)
Tetiba perot lapar la pulek..hihi..tahan jap pas update entri ni kita diner ea..saborr

Produk pilihan hari ni ialah …jeng jeng jenggggg~~

ALFALFA COMPLEX
Kalau korang nak tahu Alfalfa Complex Shaklee ni ialah Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oled Dr Shaklee dalam tahun 1950an.

Penah dengar Medicago sativa? Medicago Sativa ni ialah tumbuhan alfalfa yang ditanam secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos atau baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi -  Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenal pasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.
Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Manfaat utama:
·         Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
·         Melawan alahan – memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
·         Baik untuk perubahan patogi di dalam usus dan perut – memperbaiki masalah saluran penghadamanseperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
·         Menyingkir lemak dan kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka penjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
·         Melawan tumor – memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kenser membuang tumor.
·         Melegakan keletihan – melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit

·         Mencegah / merawat artritis – melegakan sakit atritis dan kesakitan





sesiapa yang dah cuba Alfalfa ni memang tahu la kebaikan dan kesan Alfalfa camne kan..nak cerita kat sini memang tak habis rasanya..hoho..kena cuba (wajib cuba sebenarnya) ngeh ngeh~~

orait la.. dah lewat sangat dah ni..
nak soru jappp~~

trimas kerana sudi scroll sampai sini (^_^)
sampai jumpa lagi ye..bubye...

hubungi saya untuk pertanyaan:
yana - 0105298215
SID 947863



No comments:

Post a Comment